از تبلیغات ادوردز چه می دانید؟ در این مقاله نحوه ساخت اکانت ادوردز و تکنیک های راه اندازی کمپین را در اختیار شما قرار میدهیم.
به وسیله گوگل ادوردز میتوان سودآوری در کسب و کار را افزایش داد. شرکت های بزرگی همچون آمازون نیز با استفاده از تبلیغ در گوگل توانسته اند، فروش مستقیم خود را بیش از نیم میلیون دلار در روز افزایش دهند.
از آنجایی که بیشتر کسب و کارها با ساخت اکانت گوگل ادوردز توانسته اند وضعیت خود را ارتقاء بدهند، به شما پیشنهاد می کنیم که یک اکانت گوگل ادوردز برای وب سایت خود ایجاد کنید.
در این مقاله فرآیند ساخت اکانت گوگل ادوردز را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید از مزایای بی نظیر گوگل ادوردز بهره مند شوید.
معمولاً وقتی در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، در صفحه اول گوگل وب سایت هایی می آیند که اصول و قواعد سئو را رعایت کرده اند. در گوگل ادوردز شما می توانید سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را بدهید.
به این صورت که شما مشخص می کنید که وقتی در گوگل عبارت مورد نظرتان جستجو شد، وب سایتتان با عنوان تعیین شده در معرض دید قرار بگیرد. هرقدر شخص هزینه بیشتری بابت گوگل ادوردز بپردازد، در لینک های بالاتری قرار می گیرد.
با استفاده از ساخت اکانت ادز شما می توانید، شرایط ایده آلی را برای وب سایتتان ایجاد کنید. پس همراه با ما تا انتهای مقاله باشید و طریقه ساخت اکانت گوگل ادوردز را بیاموزید.
کاربران ایرانی به دلیل تحریم های موجود نمی توانند به طور مستقیم از گوگل ادوردز استفاده کنند. اما این به آن معنا نیست که نمی توان اکانتی را در گوگل ادوردز ساخت! شما از دو طریق می توانید از خدمات گوگل ادوردز استفاده کنید:
برای پرداخت وجه، شما باید از کارت های بانکی ویزا کارت و یا مستر کارت فیزیکی استفاده کنید. با توجه به مسائل مربوط به تحریم اغلب افراد داخل برای واریز وجه از این طریق به مشکل خورده اند. به همین سبب توصیه می شود از طریق یک آشنا در خارج از کشور کمک بگیرید.
از این طریق شما پول را به حساب آن شخص واریز می کنید و سپس از طریق حساب بانکی او عملیات پرداخت گوگل ادوردز را انجام می دهید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم از آژانس های معتبر داخلی ازجمله آژانس آران در این زمینه استفاده کنید. این آژانس ها می توانند به آسانی و از طریق روش هایی وجه شما را بپردازند.
هر کمپین دارای گروه های تبلیغاتی است. این گروه ها کلمات کلیدی خاص خود را دارند، که باید در متن تبلیغ و صفحه فرود گنجانده شود.
شرکت های بازاریابی طبیعتا تعداد کمپین های بیشتری بر روی اکانت خود دارند، در حالی که اگر خود شما برای بیزینس خود اکانتی داشته باشید تعداد کمپین های فعال شما محدودتر خواهند بود.
پس از ساخت اکانت گوگل ادوردز باید وارد بخش لاگین شوید و اولین کمپین خود را بسازید.
برای ساخت کمپین باید از داخل سایت بر روی campaigns کلیک کنید و پس از ورود، بر روی آی + کلیک کنید. در این مرحله با توجه به نوع کسب و کار و یا هدفتان باید نوع کمپین گوگل ادوردز را مشخص کنید.
اگر هدف شما فروش محصولات است می توانید گزینه Sales را انتخاب کنید. معمولاً بیشتر افراد تمایل دارند ترافیک سایت خود را افزایش دهند و این به معنی افزایش بازدید و نرخ کلیک سایت شما خواهد بود.
در نتیجه فروش محصولات و خدمات بهتر صورت می گیرد. علاوه بر این افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند، به همین سبب اغلب افراد برای رسیدن به این اهدف گزینه Website traffic را انتخاب می کنند.
این مرحله بسیار مهم است و کوچکترین اشتباهی در آن ممکن است باعث از دست رفتن تمامی بودجه تبلیغاتی شما بشود. در ادامه بخش های مختلف تنظیمات را شرح می دهیم.
با توجه به نوع فعالیتتان یک اسم مناسب انتخاب کنید.
در Network شما می توانید تبلیغات خود را علاوه بر گوگل در دیگر شبکه های اجتماعی که با گوگل همکاری دارند، قرار دهید.
در این بخش شما می توانید کاربران مورد نظر خود را یا همان کاربران هدف را تعیین کنید. از آنجایی که نام ایران در بخش location وجود ندارد، باید گزینه All countries and territories را انتخاب کنید.
در بخش languages، زبان کاربران هدف خود را انتخاب می کنید. با توجه به گزینه های موجود All languages را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Persian کلیک کنید تا کاربران فارسی زبان را به عنوان هدف خود قرار دهید.
در این مرحله شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود، میزان هزینه کمپین ادز خود در روز را عنوان کنید، تا بیشتر از آن برای شما هزینه ای در نظر گرفته نشود.
در این بخش پیشنهاد می کنیم که مزایده خود را به صورت دستی انجام دهید، تا بتوانید کنترل دقیق تری بر روی بودجه خود داشته باشید.
برای اجرای بهتر کمپین خود، نیاز به تبلیغات دارید. پس باید یک گروه تبلیغاتی (Ad groups) ایجاد کنید. در زیر تب کمپین در اکانت ادوردز، می توانید تب Ad groups را انتخاب کنید و مانند مراحل قبل نامی را برای گروه تبلیغاتی انتخاب نمایید.
برای هر تبلیغ در گروه تبلیغاتی خود باید یک متن مناسب تهیه کنید. دقت کنید که نوشتن این متن یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت اکانت گوگل ادوردز به صورت حرفه ای است. پس به موارد زیر توجه کنید:
تیتر تبلیغ حدود 30 کاراکتر و متن توضیحات حدود 80 کاراکتر دارد.
برای انتخاب یک متن جذاب می توانید از اعداد، آفرهای مهم و . استفاده کنید. برای مثال اغلب افراد جذب تیتر " آموزش 11 نوع شبکه اجتماعی مهم" می شوند تا این تیتر "آموزش شبکه های اجتماعی"
برای مثال اگر کلمات کلیدی شما هودی زمستانه است، اما متن تبلیغ در رابطه با هودی های بچگانه باشد، افراد بزرگسال کمتر بر روی آن کلیک خواهند کرد. پس کلمه کلیدی مورد نظر خود را به درستی در تیتر و متن تبلیغ وارد کنید.
پیش از اینکه محتوای تبلیغاتی را بنویسید، ابتدا راهنمای تایید تبلیغ گوگل را مطالعه کنید و از قوانین آن مطلع شوید، تا تبلیغاتتان از طرف گوگل رد نشود.
در همان صفحه گروه های تبلیغاتی، یک جعبه سیاه با نام Keywords وجود دارد. در این مکان می توانید لیست کلمات کلیدی که قبلاً تهیه کرده اید را وارد نمایید. این لیست باید کوتاه باشد و با متن تبلیغ هماهنگ شود.
پس از اینکه گروه تبلیغاتی و کلمات کلیدی مربوط را ایجاد کردید، می توانید کلمات کلیدی دیگری نیز به آن اضافه کنید. هنگامی که تمام کارهای مربوط به گروه تبلیغاتی انجام شد، گزینه Save را انتخاب نمایید. به شما تبریک می گوییم شما اولین گروه تبلیغاتی خود را ایجاد کردید.
این مسئله دغدغه افراد بسیاری است، به همین سبب در ابتدای راه به شما آموزش می دهیم که چطور هزینه های خود را پایین بیاورید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. برای کاهش هزینه ها دو روش مهم وجود دارد:
شما باید به دنبال بازدیدکننده هایی باشید که قصد خرید بالایی از محصولات شما را دارند. از آنجایی که کلمات کلیدی حرف اول را در کاهش هزینه های شما می زنند، با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا می توانید میزان بازدید سایت خود را به سرعت افزایش دهید.
پس از انتخاب کلمات کلیدی، یک لیست از کلمات کلیدی منفی (یعنی کلماتی که نمی خواهید با آن ها نمایش داده شوید) تهیه کنید. با انتخاب این لیست گوگل تبلیغات شما را در لیست جستجوی کاربرانی که به دنبال محصول و یا خدمات مغایر با شما هستند، قرار نمی دهد.
بدین ترتیب شما با انتخاب صحیح و هوشمندانه کلمات هزینه های خود را کاهش داده و موجب سودآوری سایتتان می شوید.
گوگل ادوردز بر اساس عوامل مختلفی به شما امتیاز می دهد. هر قدر که امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، هزینه های کمتری بابت تبلیغات به گوگل پرداخت می کنید.
همانطور که مشاهده کردید با ساخت اکانت گوگل ادوردز می توانید کسب و کار خود را در کمترین زمان ارتقاء دهید و با حداقل میزان سرمایه گذاری به حداکثر سودآوری دست یابید.
در این راستا ما به شما پیشنهاد می کنیم برای دستیابی به یک جایگاه ویژه در دنیای گوگل و بهره مندی از مزایای بی نظیر آن، حتما یک اکانت گوگل ادوردز بسازید.
مشاوران و متخصصان آران با داشتن سال ها تجربه در تمامی زمینه های تبلیغات اینترنتی، تمامی بخش ها و نکات مربوط به گوگل ادوردز را به شما می آموزند، تا بتوانید در دنیای نامحدود گوگل حرفی برای گفتن داشته باشید.
جهت ساخت اکانت یا سفارش انجام کمپین های تبلیغاتی گوگل ادوردز و یا اخذ هرگونه مشاوره در این خصوص توسط کارشناسان حرفه ای و زبده آران، صفحه خدمات گوگل ادوردز آران کلیک کنید.
درباره این سایت